Managerul element de echilibru

Din punctul meu de vedere un manager trebuie sa gaseasca un echilibru intre a fi de partea oamenilor sai pe de-o parte si a indeplini obiectivele companiei pe de alta parte. Nu este deloc usor. Orice exagerare intr-una dintre cele doua directii produce pagube in cealalta directie.

Managerii trebuie sa inteleaga ca ei nu au fost numiti pentru a juca rol de lideri de sindicat dar nici rol de stapan de sclavi. Un manager bun reuseste sa isi mentina echipa motivata in timp ce isi atinge si obiectivele de business, obiective care de cele mai multe ori sunt nepopulare deoarece implica cresteri de eficienta/reduceri de costuri si imbunatatirea calitatii. Automat asta se traduce pentru oameni in efort suplimentar si necesitatea de deschidere pentru eventuale schimbari. Ori cu totii stim cat de refractari sunt oamenii la munca si schimbare.

Daca suntem exclusiv de partea oamenilor vom fi populari, vom avea o echipa fericita cu o rata mica de rotire a personalului, dar ca si manageri vom avea o valoare de business mica, la fel si echipa. Daca urmarim exclusiv interesele companiei vom genera demotivare si demisii. Secretul rezida in compromisul echilibrat intre interesele oamenilor si interesele companiei atunci cand ele nu coincid.

Bookmark the permalink.