Cultura reclamatiei

Cultura plangerii sau incurajarea directa ori indirecta a angajatului sa reclame departamentului de resurse umane sau sefului orice coleg ori superior care ii provoaca o nemultumire. De obicei linia aceasta comportamentala este data de catre un sef care in felul acesta isi conduce echipa pe principiul “divide et impera” adica dezbina si stapaneste. Astfel, mentinand echipa fragmentata, el o controleaza si evita o potentiala coalizare impotriva sa.

Evident rezultatul pentru angajati este un mediu de lucru “toxic”. Un mediu stresant, demotivant in care lipseste coeziunea, respectul si unde oamenii vin cu groaza. Reversul medaliei pentru managerii care imprima acest stil de lucru este ca cei din subordine nu vor ezita sa ii reclame si pe ei la cea mai mica nemultumire.

Sfatul meu, daca va regasiti intr-un astfel de mediu, este sa va cautati cat mai repede alt job intr-un alt department sau chiar alta companie. Un management de calitate ar trebui sa se bazeze pe principii pozitive si constructive cum sunt increderea, respectul si buna colaborare. Doar asa va veti putea dezvolta si performa la adevaratul potential obtinand implinirea si satisfactia profesionala.

Bookmark the permalink.